چرا باید معلم خوبی باشم؟

  • از اول خجالتی بودی.بعضی از دوستانت را می‌بینی که در محیط اجتماعی به خوبی و با اعتماد به نفس لازم حقوق خود دفاع می‌کنند. در حالی‌که تو با کلی روان‌شناس و تمرین فن بیان باز هم به گر د پایشان نمی‌رسی. هر چند محیط خانواده موثر است. اما نمی‌توان زمانی را که در کلاس درس سپری نادیده گرفت.

مسئله تاثیر گذاری معلم است. یک معلم خجالتی شاگردانی خجالتی تربیت می‌کند. هر چند خودش از این ویژگی بی‌زار باشد، شاگردان به صورت ناهشیار خجالتی تربیت می‌شوند. حالا فرض کن اگر سلطه گر، قدرت طلب و یا سلطه پذیر باشی، آن وقت شاگردان به صورت ناهشیار سلطه گر، قدرت طلب و یا سلطه پذیر خواهند بود. این یعنی یک معلم دیگر به آینه نیاز ندارد.. آینه  تو دانش آموزانت هستند. اگر خواستی رفتار خود را ببینی به  آن ها نگاه کن نه  به آینه.

 

  • همان‌طور که خودت می‌بینی مقاوت در برابر کارآمدی و مفید بودن رایج شده. پس به وظیفه خود عمل کن. اگر فردی بی مسئولیت از د رمدرسه بیرون آمد، گردن توست که  تاثیر خوب و پیشرو نگذاشتی  و با ناکارآمدی و کم‌کاری  تنها فرهنگ بی‌خیالی و بی مسئولیتی را ترویج داده‌ایی.

 

  • همیشه نسبت به خود شیرین‌ها عرق خاصی نداشتی. پس بیاموز که تبعیض نگذاری. در نگاه.پرسش. پاداش. تنبیه. حتی در دعای خیر. عدالت اجتماعی محقق نشده جامعه مدیون عدالت آموزشی دست‌نیافتنی ای است که  تو باید رقم بزنی. بوسیله تقسیم خودت در کلاس، و پیوستن به تحول‌خواهان.

 

 

  • اگر یادت باشد سخت‌ترین لحظات تحمل همهمه  گاه‌وبی‌گاه سرکلاس و  یا حرام شدن تنفس سرکلاس بود . پس نه سست باش و نه قدرت‌طلب. اقتداری همراه با صمیمیت بیافرین. چرا که اقتدار از فضائل حرفه ایی است.

 

  • کم ندیدی آدم هایی را که از پاسخگویی طفره می‌روند. پس خودت را برای مواجهه صحیح با سیل سوالات دانش آموزان آماده کن. نحوه پاسخ گویی تو به سوالات آن‌ها، نحوه پاسخ گویی مسئولان آینده کشور به ملت را تعیین میکند.
به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط