مواجهه اخلاقی با سوال دانش‌آموز

1. اعتماد به نفس

اعتماد به نفس نکته بسیار مهمی است؛ چرا که اگر دانش آموزان متوجه آشفتگی و اضطراب شما حین مواجه با سوال شوند، دیگر به شما اعتماد نخواهند کرد.

2. استفاده از کلاس

به پرسش‌گر کمک کنید سوال را دقیق مطرح کند. از هم‌کلاسی‌ها طلب کمک کنید : با مشارکت تمام دانش آموزان و فعالیت گروهی اثر بخشی کلاس بالا می‌رود.

3. سطح بندی کردن سوال

در نتیجه حفظ اعتماد به نفس و کنترل خشم، توانایی درک و تشخیص نوع سوال و طبقه بندی آن برای شما محقق می‌شود.

4. با “نمی‌دانم” آشتی کنید

قدم بعدی توجه به پاسخ سوال است. اگر پرسش منطقی و روشن بود و شما جواب را می‌دانستید که فبها. و الا باید بگویید : “نمی‌دانم.” اگر با این لفظ همه‌جایی آشنا نشده‌اید، طعم جرعت تجربه در انتظار شماست!

از گفتن “نمی‌دانم” نهراسید چرا که امام علی علیه السلام می‌فرمایند:

مَن تَرَكَ قولَ «لا أدري» اُصِيبَتْ مَقاتِلُهُ

هر كه جمله «نمى دانم» را ترك گويد ، به هلاكت درافتد.

نکته : به عهد خود وفا کنید. جواب را در موعد تعیین شده برای دانش‌آموزان بیاورید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط