معلمهای زبان انگلیسی با موارد زیادی از اضطراب و دلهره دانشآموزان آگاهی دارند.
بعضی از موارد طبیعی است و به دلیل تلاش آنها برای حفظ هویت و یا جلوگیری از مورد تمسخر واقع شدن صورت میگیرد؛ که به انگاره آنها از اطرافیان مربوط میشود.
واکنش معلم در واجهه با اضطراب دانشآموزان باید اندیشمندانه صورت بگیرد.
یک معلم باید بداند هر نوع اضطرابی آسیبزننده محسوب نمیشود.
دو نوع اضطراب داریم:
مفید(debilitative)
مضر (facilitative)
اگر اضطراب مضر زیاد و اضطراب مفید کم باشد، مانع بر سر راه یادگیری ایجاد میشود.
بنابراین به سطحی از اضطراب متعادل نیاز داریم؛ تا یادگیری با کارایی بالا صورت بگیرد.
سطح بالای اضطراب مضر، مانع ریسک دانشآموزان و عدم تمایل به مکالمه میشود و اضطراب مفید کم، مانع تلاش برای یادگیری و تعامل آنها.
عزت نفس از جمله عواملی است که در اضطراب فرد نقش مهمی ایفا میکند.
آخرین نظرات: